Nur suliyana Raja Mansor\Facebook/
Add Me

pelangi

Jangan Lupa Follow Lily Ye, Thanks Sesangat !! ^_^

Kawin lari!!

assalammualaikum.....
kowg pose xrinie...?? shat x? arinie aq nk mengarut pasal exsignment agama yg perlu aq buat..leceh btul la..lecturer aq bg tmpoh 3 minggu tpi die nk hasil permulaan artikel pasal kawin..wah cm best jerk tajuknye kn...
gah cri2 nie tibe2 jmpew artikel nie..cm best jerk..leh uat bahan nie kn..kowg nk cri pot kawin x...wah aq cm setan lak kn..hehhhe..sje suke2..uat pengetahuan sendiri la katekn..

Kahwin Lari - Nikah Siam - Kawin di Songkhla - Akad Nikah Thailand

Kahwin lari dan prosedur nikah di Thailand harus mengambil kira keperluan untuk mendaftarkan perkahwinan itu bila kembali ke Malaysia selepas nikah Thailand.

Oleh itu, nikah Siam bukan setakat akad nikah di Thailand dan pengeluaran sijil, tetapi juga melibatkan pengesahan sijil oleh Majlis Agama Islam di Wilayah berkenaan, dan seterusnya mendapat surat pengesahan dari Konsulat Malaysia bagi Selatan Thai. Surat pengesahan perkahwinan dari Konsulat di Selatan Thai ini diperlukan untuk pendaftaran perkahwinan nanti.


Ada cuma satu Konsulat Malaysia di Selatan Thai, dan konsulat ini terletak di Songkhla. Konsulat inilah yang perlu mengesahkan sijil perkahwinan dari seluruh Selatan Thai bagi rakyat Malaysia yang kawin lari dan nikah Siam.

Jadi, mengapa kawin di Narathiwat atau Yala yang jauh dari Konsulat Malaysia yang satu ini?


Tempat terbaik untuk akad nikah Siam ialah di Songkhla dimana semua sijil dan surat pengesahan dapat diterima dalam masa yang singkat. Tak perlu menunggu berhari-hari atau berminggu-minggu untuk surat pengesahan. Cuma perlu semalaman untuk surat Konsulat. Tak perlu bayar harga yang tinggi. Dan kami boleh uruskan semuanya.

0 Sukekan blog lily:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...